تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2023-01-19
افزایش تعامل اینستاگرام به کمک 12 روش موثر کارینو
افراد، پس از بررسی محصول میتوانند توسط نسخه موبایل وبسایت، کالای خود را خریداری کنند. برای راهاندازی این تبلیغات باید ابتدا کاتالوگ فروشگاهی خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. این تبلیغات برای برندهای تجارت الکترونیک مناسبتر هستند، چراکه به کاربر اجازه میدهند محصول موردنظر را به صورت مستقیم از تبلیغ خریداری کند. وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک میکند به صفحهای در اینستاگرام هدایت میشود که به آن «Instant Experience Storefront» میگویند و میتواند در آن اطلاعات بیشتری در مورد محصول کسب و اقدام به خرید کند. این احتمال وجود دارد که مخاطبان، در ساعات غیرکاری شما، در اینستاگرام فعال باشند. با استفاده از «Insight» اینستاگرام، میتوانید بهترین زمان برای انتشار پست را متوجه شوید.
اشتباهات معمول در تبلیغات کلیکی
با این حال، موفقیت تبلیغات بنری صرفاً به انتشار یک بنر جذاب محدود نمیشود؛ بلکه به بهینهسازی مداوم و بهکارگیری تکنیکهای گوناگون برای دستیابی به بالاترین نرخ تبدیل (Conversion Rate) نیاز دارد. اگرچه معیارهای جدیدتر و پیچیدهتری در بازاریابی دیجیتال وجود دارد، اما CTR یکی از راههای اساسی و کلاسیک برای اندازهگیری و بهینهسازی عملکرد تبلیغات آنلاین شماست. بسیاری از کارکردهای استراتژی تبلیغات شما به افزایش نرخ کلیک شما بستگی دارد. برای این که بفهمید چه راهی درست است و چه راهی غلط، تا میتوانید هر راهی را آزمایش کنید و نترسید.
برای مثال، با تیم فروش خود گپ بزنید و بدانید که آیا نوع خرید و فروش تبلیغات شما به سود کسبوکار شما و اهداف بلندمدت آن برای رشد هست یا خیر. هنگامی که برای کمپینهای خود محتوا تولید میکنید، مهم است که آن را آزمایش کنید. ممکن است تبلیغی بسازید یا ایمیلی بنویسید که فکر کنید برای مخاطبان شما مفید است، اما ممکن است برای آنها مؤثر نباشد. برای ایجاد بهترین محتوای بازاریابی برای کسبوکار خود، A/B تست را انجام دهید.
برخی از افراد برای طراحی یک بنر آنلاین سعی میکنند طیف وسیعی از افراد با سلایق و ویژگیهای بسیار متفاوت را هدف قرار دهند که این کار سبب کاهش نرخ کلیک میشود. بنابراین برای موفقیت بیشتر حتما هدفگیری مخاطبان را برای یک گروه خاص و محدود از مخاطبین اجرا کنید. در این مقاله از شویراد، تکنیکهای کلیدی بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آنها، عملکرد تبلیغات خود را ارتقا داده و نتایج ملموسی کسب کنید. شاید بتوان گفت که بهترین نحوه تبلیغ در اینستاگرام، گذاشتن پستهای تبلیغاتی در فید اینستاگرام است. فید اینستاگرام همان صفحهی اصلی حساب کاربری اینستاگرام شما است که پستهای شما تا ابد در آن باقی میمانند و بر خلاف استوریها، بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک نمیشوند. گام آخر در تبلیغات از طریق استوریهای اینستاگرام، تعیین کردن میزان بودجهی در دسترس و اجرای کمپین تبلیغاتی است.
- {
- من سعی کردم خیلی کامل، بحث تبلیغات اینستاگرامی را برای شما باز کنم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید. |}
- میتونین یه مجموعه جذاب از محصولاتتون رو تو یه تبلیغ نمایش بدین تا کاربرا راحتتر خرید کنن.
- برای مثال هدف کسب و کار شما ممکن است ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش یا ترافیک وبسایت باشد. {
- برای افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغات بنری باید نکات و موارد مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه این بخش 8 مورد از آنها را بیان خواهیم کرد. |}
- آگهینویسی موثر جهت جلب توجه کاربران و تشویق آنها به کلیک روی آگهی بسیار مهم است. {
- این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... |}
در این مقاله، به بررسی دقیقتر یکی از مهمترین معیارهای سنجش تبلیغات یعنی نرخ کلیک (CTR) و روشهای افزایش آن میپردازیم. این برند از تبلیغات بنری GIF استفاده کرده است؛ درعینحال که پیام، برند و فراخوان به اقدام ثابت است، دو عکس در آن جابهجا میشوند و چند محصول از این شرکت را نمایش میدهند. تبلیغات بنری متحرک، چشم را به بازی میگیرند و آن را متوقف میکنند؛ پس پربیراه نیست اگر بگوییم این نوع از بنرها شانس زیادی برای افزایش کلیک بنر تبلیغاتی کسبوکارها خواهند داشت. این کار علاوه بر افزایش کلیک بنر تبلیغاتی، نرخ تبدیل ما را هم تا حد زیادی افزایش میدهد.
مثلاً اگه بدونین کاربرای شما بیشتر عصرها آنلاین هستن، میتونین تبلیغات رو طوری زمانبندی کنین که فقط تو این ساعات نمایش داده بشه. از این فرمت معمولاً برای کمپینهایی که نیاز به انتقال پیام سریع دارن یا معرفی یک محصول یا خدمت خاص استفاده میشه. مثلاً میتونین یه عکس جذاب از محصولتون با یه پیام تبلیغاتی مختصر و مفید قرار بدین. بهجز محتوای متنی تبلیغ که در ترغیبکردن مخاطب برای کلیک خیلی مهم است، عناصر بصری بنر تبلیغاتی هم در جذب مخاطب و کلیک روی تبلیغ نقش پررنگی ایفا میکند. اگر اجازه دهید این موضوع را برای نتایج جستوجو و تبلیغات جداگانه بررسی کنیم.
برای سایتهای ارائهدهنده دامنه و هاست، عباراتی مثل “ثبت دامنه فوری” یا “خرید هاست ارزان” میتواند موثر باشد. عنوانها و توضیحات متا باید به گونهای نوشته شوند که کاربر را ترغیب به کلیک کنند. همچنین توضیحات متا باید اطلاعات مفیدی به کاربران بدهد تا آنها را به کلیک روی لینکها تشویق کند. حتی با آگهی جذاب، یک صفحه فرود (لندینگ پیج) ضعیف میتواند منجر به نرخ خروج بالا شود.
درگیرکردن مخاطب یکی از بهترین استراتژیهای فروش محسوب میشود و تا مدتها نام برند و حس خوب آن را در خاطر او باقی میگذارد. کاربران از مرورگرها و دستگاههای هوشمند مختلفی برای گردش در اینترنت و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. آگهیهای رسپانسیو یا واکنشگرا بهطور خودکار اندازه، ظاهر و قالب خود را متناسب با فضا تنظیم میکنند و موجب آزار مخاطب در بازدید و کلیک نمیشوند. المانهای گرافیکی و عکسهای مرتبط با پیام، آن را تقویت میکنند و تداعیگر محصول یا برند ما خواهند بود. هرچند همیشه هم لازم نیست از تصاویر در بنر استفاده کنیم؛ گاهی یک کپی جذاب و تایپوگرافی زیبا هم میتواند بهتنهایی کاربران را بهسمت خود بکشاند.
عبارات فراخوان به اقدام (Call to Action) مانند “همین حالا بخوانید” یا “بیشتر بدانید” میتوانند کاربران را به کلیک ترغیب کنند. این عبارات ساده اما قدرتمند میتوانند تأثیر زیادی در افزایش CTR داشته باشند. بله، بسیاری از کسبوکارها کمپینهای PPC همزمان را بر روی پلتفرمهای مختلف اجرا میکنند تا به جمعیتهای هدف متنوع دست یابند. با استفاده از مزایده خودکار، فروشگاه مبلمان MADE.COM موفق به کاهش 80 درصدی هزینه هر کلیک شده و افزایش 400 درصدی تعداد کلیکها شد.
سخن آخر: بهترین استراتژی افزایش CTR چیست؟
استفاده از سایت لینکها به بهبود دید و جذابیت تبلیغات شما کمک میکنند و شانس کسب CTR بالاتر را نیز افزایش میدهند. در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی شما موثر و عالی باشد، میتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید. حتی میتوانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند. حتی میتوانید اطلاعات پستهای شبکه اجتماعی خود را در وبسایتتان به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکههای اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید.
هر زمان احساس کردید بودجه به درستی تخصیص نیافته است و به هدف موردنظر دست نمییابید، کمپین خود را متوقف کنید. حال که مخاطبان هدف خود را تعیین کردهاید، زمان انجام تنظیمات مربوط به نمایش تبلیغ است. اگر قصد دارید که تبلیغات شما تنها در اینستاگرام به نمایش درآید، این بخش برای شما اهمیت زیادی دارد. اگر تنظیمات مربوط به این بخش را انجام ندهید، فیسبوک به صورت خودکار تبلیغ شما در هر دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام نمایش خواهد داد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، گزینه «Edit Placements» را انتخاب کنید. تبلیغات IGTV، تبلیغات ویدیویی هستند که پس از کلیک کابر برای تماشای IGTV پخش می شوند و حداکثر میتوانند ۱۵ ثانیه باشند.
این گزینه به شما این امکان رو میده که یه مبلغ مشخص رو به صورت روزانه برای تبلیغاتتون تعیین کنین. مثلاً اگه بخواین روزانه ۵۰ هزار تومان خرج تبلیغ کنین، این گزینه مناسبه. تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند. نتایج تست میگوید از بین این دو عنوان، دومی نرخ کلیک بیشتری دارد؛ چون با اضافهکردن قید «برای ۲۵ نفر اول» احساس ترس از دستدادن فرصت را به مخاطب القا کرده است. با امتحانکردن عکس، کالتواکشن (CTA)، متن تبلیغ و لندینگهای مختلف، و مقایسهٔ نتایج باهم، میتوانید تبلیغی بسازید که قدرت اقناعی و تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب دارد و اینطوری نرخ CTR را افزایش دهید. مجموع این ۲ باعث میشود هم شانس بیشتری برای نمایش تبلیغ با قیمت کمتر از رقبا داشته باشید و هم نرخ کلیک بیشتری نصیب شما شود.
درک نرخ کلیک (CTR) مهم است زیرا CTR نشان میدهد که چه قدر تبلیغات شما در جلب توجه مخاطب موفق عمل کرده است. افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار میشود و به شما کمک میکند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. در تبلیغات نمایشی (Display Ads)، تصاویر با کیفیت و جذاب میتوانند نرخ کلیک را بهطور قابلتوجهی افزایش دهند. عنوان صفحه یکی از مهمترین عواملی است که کاربران در نتایج جستجو میبینند. اگر عنوان جذاب و مرتبط با نیاز کاربر باشد، احتمال کلیک کردن روی آن بیشتر میشود.
با این حال، نباید تنها به این معیار برای ارزیابی عملکرد کمپینها اتکا کرد. این دستهبندیها میتوانند براساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی یا علایق کاربران باشند. وگانها به حیوانات خانگی و نگهداری از آنها علاقه دارند و به احتمال زیاد به محصولات ما هم نیاز پیدا خواهند کرد. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند.
کسب و کارهایی هستند که عمده فعالیتشان از طریق وبسایت است و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده میکنند. این کسب و کارها، زمانی که تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار میدهند، سعی میکنند کاربر را به یکی از صفحات وبسایتشان که معمولاً یک لندینگ پیج است، هدایت کنند (در مورد لندینگ پیج بیشتر بدانید). اما یکی از اشتباهات فاحش در بحث تبلیغات در اینستاگرام این است که یک محتوا، به عنوان تبلیغ، در بازههای زمانی مختلف نمایش داده شود. کسب و کارهایی هستند که باید هر از چندگاهی، تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار دهند. اما برخی از آنها، همچنان از محتوای چندهفته یا چندماه قبل خود استفاده میکنند. شاید رایجترین روش تبلیغات در اینستاگرام را بتوان تبلیغات بنری دانست.
هرچه مخاطبان آنها به محصولات و خدمات ما مرتبطتر و فعالتر باشند، میتوان انتظار CTR بالاتری هم داشت. پیش از شناخت تکنیکهای افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسبوکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار میدهد. یکی دیگر از موارد مهم که در بحث تبلیغات در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، این است که چه زمانی تبلیغات خود را قرار دهید. نوع دیگری از تبلیغات که این مورد نیز بسیار مشاهده میشود، تبلیغات ویدیویی است.
تنها طراحی محتوای زیبا کافی نیست؛ ترکیب خلاقیت, تحلیل دادههای رفتار کاربران و اجرای کمپینهای هدفمند, کلید موفقیت در این پلتفرم است. ارائه لینک در استوری، بهترین روش جذب ترافیک وبسایت به حساب میآید.به این ترتیب، کاربران با بالا کشیدن صفحه میتوانند وارد لینک مورد نظر شوند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات میتوان کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپینهای تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگیهای شخصی، رفتار و علاقهمندیهای مخاطب ایجاد کرد. همانند بسیاری از انواع دیگر تبلیغات برنامهریزی شده، مهمترین گام برای افزایش نرخ کلیک شناختن مخاطبان هدف است.
همچنین پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست هم کمک زیادی به بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام میکند. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است. اگر به دایرکت و کامنت کاربران پاسخ دهید، نشان دهنده این است که برای فالوورهایتان ارزش قائل هستید.
هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. از طرفی، متوجه میشوید که آیا محتوای شما با خواسته و نیت کاربر از جستوجوی عبارتی مشخص همخوانی دارد یا نه. شاید مثلاً هزار نفر تبلیغ شما را ببینند؛ ولی فقط ۱۰ نفر روی آن کلیک کنند. ببینید، وقتی کاربر کلمه یا عبارتی را در گوگل جستوجو میکند، لیستی از نتایج جستوجو – که به این صفحات نتایج جستوجو، سرپ (SERP) گفته میشود – ردیف میشود. اگر حروف اول کلمات «Click Through Rate» را کنار هم قرار دهیم، به کلمهٔ CTR میرسیم که بهمعنای نرخ کلیک است.
آگهینویسی موثر جهت جلب توجه کاربران و تشویق آنها به کلیک روی آگهی بسیار مهم است. آگهی باید مختصر، متقاعدکننده و بهصورتی طراحی شود که با مخاطبان هدف هماحساسی شود. ایجاد یک فراخوان بهعملی (CTA) قوی میتواند تأثیر زیادی در نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) داشته باشد.
اما میتوانید از صاحب پیج درخواست کنید تا حداقل چند هشتگ مرتبط را، درون کپشن قرار دهد تا پست شما بیشتر دیده شود. اما به این نکته مهم توجه کنید که بهتر است همان چند هشتگ، به موضوع تبلیغ، مرتبط باشد. پس مهم است که حتماً بررسی کنید که آیا محتوای تبلیغاتی یک پیج زیاد است یا خیر. اگر خیلی زیاد تبلیغ میگذارند که گزینهی خوبی برای تبلیغات نیست و باید در پیجهایی تبلیغ گذاشت که در طول روز، خیلی کم تبلیغ میگذارند.
اگر همچنان به دنبال راههای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل ادز خود هستید؛ پیشنهاد میکنم مقاله 10 راز افزایش CTR کمپینهای گوگل ادز را از دست ندهید. تبلیغات پاپآپ اینستاگرام چیست؟ این نوع تبلیغات، با ظاهرشدن ناگهانی و غیر مزاحم در فید کاربران، میتواند به طور موثری تعامل و فروش برندها را افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی موثر و نکات کلیدی آن، سایر مقالات وبلاگ را در فالوران بخوانید و از مطالب مفید بهرهمند شوید. الگوریتمهای اینستاگرام فاکتورهای مختلفی را برای رتبه بندی و نمایش محتوای پیجها به کاربران بررسی میکنند. از مهمترین فاکتورها میتوان به نرخ تعامل اشاره کرد که نقش مهمی در دیده شدن پیج دارد. نرخ تعامل هم بر اساس تعداد فالوور، لایک، میزان کامنتهای دریافتی و به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران اندازه گیری میشود.
{کسب و کارهای برندینگ
|}بررسی شاخصهایی مانند نرخ تعامل (Engagement Rate), تعداد کلیک (CTR), هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به بهینهسازی مداوم تبلیغات کمک میکند. در نکسوس, تمامی این دادهها به صورت دقیق بررسی شده و گزارشهای تحلیلی برای ارائه بینشهای کاربردی به کسبوکارها تهیه میشود، تا تبلیغات آینده بر اساس یادگیریهای کمپینهای گذشته, اثربخشتر شوند. تبلیغات پولی در اینستاگرام در ایران اغلب از طریق پنل تبلیغاتی فیسبوک قابل مدیریت است, اما با توجه به محدودیتهای دسترسی, شرکتها معمولاً به همکاری با آژانسهای تبلیغاتی معتبر روی میآورند.
توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. کسب و کارهایی هستند که هر از چندگاهی، کمپینهای تبلیغاتی را در اینستاگرام برگزار میکنند و معمولاً هزینه بالایی نیز برای آن پرداخت میکنند. مثلاً کسب و کارها و فروشگاههای اینترنتی بزرگ مثل دیجیکالا، زیاد این کمپینها را برگزار میکنند.
ویدئوها معمولاً جذابیت بیشتری دارن و به راحتی توجه کاربرا رو جلب میکنن. مثلاً اگه یه برند آرایشی هستین، میتونین ویدئویی از نحوه استفاده از محصولاتتون بسازین. هدف اصلی سئو، ایجاد و افزایش ترافیک ارگانیک سایت است؛ پس اول گرفتن رتبه و بعد افزایش نرخ کلیک در دستور کار قرار میگیرد. بنابراین، بازهم باید تأکید کنیم که قبل از راهاندازی کمپین، پرسونای مخاطب خود را بشناسیم و کانالها و فضاهایی را که در آن حضور دارند بهدقت کشف کنیم. منابعی را انتخاب کنیم که میتوانند نرخ کلیک بالاتری را برای ما به ارمغان بیاورند.
این وب سایت