الگوریتم های گوگل برای تصاویر
الگوریتم گوگل چیست؟ مروری بر مهمترین الگوریتمها
این الگوریتم به این منظور بود که از تبلیغات بیجا و مزاحمت زیاد در صفحات وب جلوگیری کند. به عبارت دیگر، گوگل تصمیم گرفت با مبارزه با سایتهای هنجارشکن، تجربه کاربران را بهبود بخشد. در گذشته، مسئله حق کپی رایت در وب به نظر برای گوگل بیاثر میآمد، اما با رشد و گسترش وب، گوگل به تشویق تولید محتوای اختصاصی و جلوگیری از کپیبرداری پرداخت. الگوریتم دزد دریایی توانایی شناخت سایتهای کپیبردار و متقلب را دارد و رتبه سایتهای اصلی را در نتایج جستجو ارتقاء می دهد، در حالی که صفحات کپیبردار به رتبههای پایینتر منتقل میشوند. این تغییر ناشی از افزایش استفاده کاربران از دستگاههای موبایل برای جستجو بوده و گوگل با محوریت ارائه بهترین تجربه برای کاربران موبایل، تغییرات مهمی را در الگوریتم خود اعمال کرده است. الگوریتم Mobile First Index به ویژه بر روی سایتهایی تأثیر مثبت گذاشته است که نسخه موبایل و دسکتاپ شان یکسان است.
در اواخر قرن بیستم، گوگل تصمیم گرفت الگوریتم جدیدی را معرفی کند که توسط آن امکان رتبهبندی سایتها وجود داشته باشد. پیج رنک جزو اولین الگوریتمهای گوگل است.در ابتدا این الگوریتم لینکهایی که به هر دامنه یا صفحه داده میشد را بررسی میکرد و بر همین اساس هر سایتی که لینکهای بیشتر و معتبرتری داشت، در رتبههای برتر قرار میگرفت. رفتهرفته گوگل الگوریتم پیج رنک را با هدف جلوگیری از ساخت بک لینکهای انبوه و پولی توسعه داد. الگوریتم MUM که جدیدترین الگوریتم گوگل میباشد توانایی درک و پردازش متن، کد و تصاویر را دارد. این مدل میتواند به سوالات پیچیده پاسخ دهد، متنهای خلاقانه تولید کند، زبانها را ترجمه کرده و اطلاعات را دستهبندی کند. نسبت به مدلهای قبلی گوگل مانند BERT، MUM در چندین جنبه پیشرفتهتر است و میتواند اطلاعات را از فرمتهای مختلف بهطور جامعتری درک کند.
گوگل در سال ۲۰۲۲، بهروزرسانی جدیدی به نام «helpful content» یا «محتوای مفید» را با هدف کمک به کاربران برای یافتن محتوای باکیفیت معرفی کرد. گوگل با این الگوریتم، محتواهای کمارزش را شناسایی میکند و به محتواهای مفیدی که برای کاربر انسانی نوشته شدهاند کمک میکند تا رتبه بهتری در نتایج جستجو بگیرند. الگوریتم محتوای مفید، برخلاف بسیاری دیگر از الگوریتمها که بهصورت صفحهبهصفحه (Page-by-Page) عمل میکنند، یک الگوریتم Side-Wide است. بنابراین، اگر گوگل تشخیص دهد که سایتی شامل تعداد زیادی محتوای غیرمفید است، کل سایت را تحت تأثیر قرار میدهد. از آنجایی که در سالهای اخیر، گوگل به مفهوم تجربه کاربری بسیار اهمیت میدهد، پس با تولید محتوایی که شاخصهای الگوریتم helpful content را داشته باشد، میتوان ابتدا رضایت مخاطب و سپس رباتهای گوگل را به دست آورد. شما بهعنوان تولیدکننده محتوا یا مدیر سایت، میتوانید ارزشمندی محتواهای سایت خود را با پاسخ به چند سوال اساسی در سند راهنمای Helpful Content بررسی کنید.
الگوریتم E-A-T، یکی از عوامل اصلی تعیین کیفیت صفحات وب توسط موتورهای جستجو مانند گوگل است. این الگوریتم بر مبنای سه مفهوم اصلی تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن عمل میکند. در واقع، گوگل با استفاده از این الگوریتم سعی دارد تا صفحات وب را بر اساس تخصص نویسنده، اعتبار صفحه یا سایت، و قابل اعتماد بودن اطلاعات ارائه شده، ارزیابی کند. علاوه بر درک معانی عبارات جستجو، رنک برین از فاکتورهای دیگری مانند اعتبار وب سایت، ارتباطات و تعامل کاربران نیز در ارتباط با تصمیمگیری برای رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو استفاده می کند. الگوریتم سندباکس گوگل از سال ۲۰۰۴ وارد دنیای موتورهای جستجو شده و هدف از ایجاد آن افزایش اعتبار و کیفیت سایتهای تازه تاسیس بوده است. این الگوریتم به عنوان یک جعبه شنی برای سایتهای نوپا عمل میکند و در طول مدتی (معمولاً 3 تا 6 ماه)، عملکرد و کیفیت سایت را بررسی میکند تا مطمئن شود که سایت از نظر اعتبار و محتوا به مراتب بهتر شده است.
بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل میتونن تعیینکننده عوامل رتبهبندی و اهمیت اونها رو تغییر بدن. اگه وبسایتهای مختلف تو صنعت خودت به یه صفحه لینک بدن، این نشون میده که اون صفحه مفید و مرتبطه. برای بررسی عمیقتر عملکرد تجربه کاربری وبسایتت، از ابزار Site Audit استفاده کن. ولی واقعیت اینه که فقط چند بخش کلیدی مهمترین جنبههای الگوریتم جستجوی گوگل رو پوشش میدن. در مارس سال 2017 باز هم وبمستران تغییراتی را در نتایج و همینطور ترافیک وب سایت خودشان مشاهده کردند. “گری الیس” که یکی از متخصصان گوگل است اسم این بروزرسانی را به شوخی “فرد” گذاشت اما بعدا اظهار کرد که این نام گذاری به معنی تایید بروزرسانی از سمت گوگل نیست.
SpamBrain، پیشرفتهترین سیستم گوگل برای مبارزه با اسپم است که در سال 2018 معرفی شد. SpamBrain به طور خودکار روشهای جدید اسپم را یاد میگیرد و میتواند با تکنیکهای پیچیده دستکاری نتایج جستجو مقابله کند. این Google Algorithm روزانه میلیاردها صفحه وب را بررسی میکند و با دقت بالایی میتواند محتوای اسپم را شناسایی و فیلتر کند، حتی اگر این محتوا با روشهای پیچیده و نوآورانه تولید شده باشد. الگوریتم بررسی محصولات گوگل که از سال 2021 فعال شده، با هدف بهبود کیفیت نقدها و بررسیهای محصولات طراحی شده است. این الگوریتم به دنبال شناسایی و ارتقای رتبه نقدهایی است که اطلاعات عمیق، دقیق و مبتنی بر تجربه واقعی ارائه میدهند.
Rank Brain یکی از الگوریتمهای اساسی گوگل است که بر اساس یادگیری ماشین عمل کرده و به بهبود جستجوهای کاربران از طریق درک بهتر زبان طبیعی کمک میکند. این الگوریتم میتواند بهطور خودکار نتایج جستجو را بر اساس الگوهای جدیدی که در دادهها شناسایی میکند، بهبود بخشد. در این مقاله، به بررسی عمیق قوانین و الگوریتمهای گوگل و تأثیر بینهایت آنها بر سئو سایت و ارتقاء رتبه در نتایج جستجو میپردازیم. این مقاله به شما کمک میکند تا به درک کاملی از الگوریتم های گوگل برسید تا استراتژی های خود را براساس آن بنا کنید. این الگوریتم وظیفه دارد تا براساس عبارت جستجو شده مفهوم مورد نظر کاربر را شناسایی کرده و بهترین پاسخ را به او نمایش دهد. همچنین در ادامه براساس رفتار کاربران رتبهبندی نتایج جستجو را بهینهسازی کند.
یکی از الگوریتمهای جدید گوگل، الگوریتم برت است که در 25 اکتبر سال 2019 معرفی شد. گوگل از بهروزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد میکند. گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایتهای فروشگاهی در ژانویه 2012 معرفی کرد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاههای اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه میشوند. الگوریتم هیلتاپ (Hilltop) جزو الگوریتمهای قدیمی گوگل است که در سال 2003 معرفی شد که همچنان نیز استفاده میشوند.
البته منظور ما از این الگوریتم، بهروزرسانی که در تاریخ هفتم مارس 2017 منتشر شده است. در واقع الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد. اما ما سعی میکنیم تا طی روزها و ماههای آینده، آهسته آهسته تعداد بیشتری از الگوریتم های سرشناس گوگل برای سئو سایت را به شما معرفی کنیم. شما برای درست کردن یک غذا، مراحل مشخصی را دنبال میکنید تا در نهایت به یک غذای خوشمزه برسید. یادگیری ماشین به طور کلی به توانایی کامپیوترها برای یادگیری از دادهها بدون برنامهنویسی صریح اشاره دارد. یادگیری عمیق زیرمجموعهای از یادگیری ماشین است که از شبکههای عصبی مصنوعی با چندین لایه برای یادگیری ویژگیهای پیچیده از دادهها استفاده میکند.
اگر بیش از 50 درصد محتوای یک سایت کپی شده باشد، مجازات سنگینتری اعمال میشود و URL آن سایت حذف میشود. این به معنای این است که اگر گوگل تشخیص دهد که یک سایت دارای تعداد زیادی محتوای کم ارزش است، تأثیر این تشخیص بر کل سایت قابل مشاهده خواهد بود. برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. اما مسئله این بود که وبسایتهایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنشگرا (Responsive) در توسعهی وب، آنچنان وجود نداشت.
هدف اصلی این الگوریتم از ابتدا جلوگیری از سایتهایی بود که تعداد زیادی تبلیغات را در بالای صفحات خود نمایش میدادند. پس از بهروزرسانیهای متعدد، گوگل تاکید کرد که این الگوریتم به صورت کامل اتوماتیک شده و بدون دخالت دستی قابل اجرا است. با توجه به اهمیت تجربه کاربری در سیاستهای گوگل، تولید محتوایی که با شاخصهای الگوریتم “محتوای مفید” همخوانی دارد، میتواند منجر به رضایت کاربران و سپس رباتهای گوگل شود. الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال به روز رسانی و بهبود هستند تا اطمینان حاصل شود که نتایج جستجو بهترین و مرتبط ترین نتایج برای کاربران هستند. با استفاده از این الگوریتم ها، گوگل سعی می کند تا به کاربران خدمات بهتری ارائه کند و آنها را در پیدا کردن اطلاعات مورد نیازشان یاری کند. سیستم رتبهبندی گوگل از چندین الگوریتم تشکیل شده است که به صورت هماهنگ با یکدیگر کار میکنند.
الگوریتمهای گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند. این الگوریتمها معتقد بودند که تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد. الگوریتم پاندا برای ارزیابی کیفیت محتوا و جریمه سایتهایی با محتوای بیکیفیت و تکراری طراحی شده. این الگوریتمها باعث میشن نتایج جستجو دقیقتر و مرتبطتر باشه و کاربرا راحتتر بتونن اطلاعات مورد نیازشون رو پیدا کنن. الگوریتمهای گوگل همون تعریف و قواعد پایهای که برای الگوریتمها گفتیم رو دنبال میکنن.
این الگوریتم نسبت به سایت هایی که از تبلیغات زیاد و آزاردهنده استفاده میکنند حساس است و تبلیغات در بالای صفحه، پاپ آپ ها، فلش ها را پس از شناسایی جریمه کرده و از قطار نتایج رتبه بندی خارج میکند. الگوریتم تازگی محتوا به معنی استفاده از محتواهای تازه بر اساس تاریخ زمان انتشار نیست. بلکه این الگوریتم محتواها را بر اساس اطلاعات و دادههای ارائهشده در آن موردبررسی قرار میدهد. هرچه اطلاعات و مفهومهای ارائهشده در محتوا جدیدتر و بروزتر باشد محتوا از نظر این الگوریتم تازهتر خواهد بود. حالا دیگر متوجه شدید که الگوریتم کبوتر چقدر سریع و دقیق می تواند کار شما را راحتتر کند. شتاب دیام توصیه میکند که اگر صاحب کسب و کار هستید بهتر است با وارد کردن لوکیشن کسب و کارتان به راحتی به آن رونق بدهید و هم دسترسی را برای کاربران اطرافتان راحت تر کنید.
طبق اطلاعات، این الگوریتم باعث ایجاد تغییرات در سئو و جستجوی محلی کسب و کارهاست. هدف اصلی الگوریتم spambrain، بهبود کیفیت نتایج جستجو و حذف سایتهایی است که از تکنیکهای فریبنده برای رتبهبندی استفاده میکنند. الگوریتم بررسی محصول یا پروداکت ریویو چیست؟ گوگل الگوریتم جدیدی را معرفی کرده است که هدف آن نوع خاصی از محتوای آنلاین است. الگوریتم بررسی محصول، تغییری در الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل است که به طور خاص محتوای بررسی محصول را هدف قرار میدهد. الگوریتم رقص گوگل یا Google Dance در واقع نوعی الگوریتم برای دستهبندی سایتها در نتایج جستوجو است. هر زمان که یک سایت محتوایی را بروز رسانی میکند یا محتوای جدید را منتشر میکند، الگوریتمهای گوگل این تغییر را بررسی کرده و بر اساس آن تغییری در رتبهبندی سایتها ایجاد میشود.
در دنیای مدرن امروز، پیشرفتهای شگرفی در زمینه هوش مصنوعی (AI) در حال وقوع است که زندگی روزمره ما را تحت تأثیر قرار داده است. ابزارهای مختلفی وجود دارند که به کاربران اجازه میدهند تا تصاویری زیبا و منحصربهفرد بسازند. این ابزارها با استفاده از مدلهای پیچیده یادگیری ماشین و شبکههای عصبی، میتوانند تصاویری را تنها بر اساس توصیفات متنی یا ورودیهای ساده ایجاد کنند. این الگوریتم ها به صورت مداوم در حال آپدیت شدن هستند که مبنای آن نیز نیاز و عادتهای کاربران است. برای بهبود و رشد در این زمینه بهتر است محتواها بروز و یونیک باشند و از همه مهتر تجربه کاربری وبسایت مانند سرعت بازشدن وبسایت اهمیت زیادی دارد.
این الگوریتم با توجه به اهمیت کلمات کلیدی در بهبود رتبهبندی سایتها در موتورهای جستجو، تغییراتی را در فرایند ارزیابی و رتبهبندی وبسایتها ایجاد کرده است. عملکرد الگوریتم ماه عسل در این است که صفحات جدید را به نمایش در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل میآورد تا این صفحات بررسی شوند. پس از گذشت یک الی دو روز، سایت بررسی میشود تا مشخص شود که پس از دوره ماه عسل، چه رتبهای به صفحات جدید اختصاص داده شود. الگوریتم مرغ مگس خوار، که در سال 2013 معرفی شد، به دلیل تمرکز بر جستجوی مفهومی و معنایی جملات، به کاربران این امکان را میدهد تا به سرعت به نتایج دقیق و مرتبط با موضوع مورد جستجو دسترسی پیدا کنند. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وبسایتها را مشخص میکند و از طرف دیگر وبسایتهایی را که تلاش میکنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو میکند.
با بهروز ماندن با آخرین تغییرات، میتوانید استراتژیهای سئوی خود را بهروزرسانی کنید و اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما همواره با الگوریتمهای گوگل سازگار است. در این باغ وحش مجازی گوگل پرندههای دیگری هم حضور دارند و یکی از آنها الگوریتم کبوتر است که یک سال بعد از مرغ مگس خوار و در 2014 متولد شد. اگر قصد دارید نوشتههایتان را برای این الگوریتم گوگل سئو کنید باید علاوه بر کلیدواژه از مترادفهای آن نیز استفاده کنید. اما نگران نباشید؛ چراکه مرغ مگس خوار کسی را به خاطر عدم رعایت این نکات جریمه نخواهد کرد. فقط با رعایت آنها میتوانید بهتر در نتایج جستجوی مرتبط با نوشتههایتان ظاهر شوید.
هدف آن ایجاد درک عمیقتر از روابط بین اشیاء و بهبود مستمر جستجوی کاربران است که موجب میشود گوگل به یک پایگاه دانش پیشرفتهتر تبدیل شود. الگوریتم جستجوی شخصی گوگل که در ژوئن 2005 توسط گوگل معرفی شد، به کاربران امکان میدهد از تاریخچه جستجوی خود برای جستجوهای جدید استفاده کنند. این الگوریتم از تکنیکهای یادگیری ماشین بهره میبرد تا با تحلیل دادههای زیادی از محبوبیت عبارات جستجو، عبارات مشابه و سابقه جستجوی کاربر، پیشنهادات جستجوی مرتبط ارائه دهد. این الگوریتم عبارت تایپ شده توسط کاربر را حدس زده و یک لیست پیشنهادی از جستجوهای مرتبط ارائه میکند. برت از رویکردی بر پایه شبکههای عصبی برای پردازش زبان عامیانه استفاده میکند و توانایی درک مفهوم کلمات در یک جمله و ارتباط آنها با یکدیگر را دارد.
الگوریتم گوگل مدیک در واقع برای بررسی سایتهایی که در حوزه های سلامت، بهداشت، سرمایه و سبک زندگی فعال بودند ارائه شد. در صورتی که کاربران با مراجعه به این سایتها سرمایه، تجارت و یا حتی سلامت خود را در خطر میدیدند، نتایج این سایت از جستوجوی گوگل حذف میشدند. در واقع هدف اصلی این الگوریتم محتواهای تبلیغاتی مضر، محتواهای کمارزش و محتواهایی که از لحاظ سئو در گروه کلاه سیاه قرار میگیرند است. البته این الگوریتم به تمامی سایتها ضربه وارد نمیکند اما سایتهایی که از روشهای تبلیغاتی و محتوای کم ارزش دارای رتبهبندی سئو شده بودند را تحت تأثیر قرار داده و رتبه آنها را از بین میبرد. الگوریتم تازگی محتوا یا همان Google freshness algorithm در ابتدا در سال 2009 به صورت یک الگوریتم جانبی در کنار بهروزرسانی Google Caffeine معرفی شد.
به بیان سادهتر، الگوریتم گوگل دست نامرئی جستجوهای ماست؛ همواره در حال پالایش و مرتبسازی نتایج، تا ما با کمترین تلاش، به بهترین پاسخ برسیم. هیچ قانون دقیقی برای اینکه چقدر باید صبر کنی وجود نداره، ولی همه سیگنالهایی که داری رو در نظر بگیر. وقتی وقت تغییرات رسید، لیست صفحاتت رو بردار و راهی برای اولویتبندی اونا پیدا کن. اگه میخوای برای یه کلمه کلیدی خاص رتبه بگیری، اول باید بفهمی که آدمها دنبال چی میگردن. گوگل در سال 2018 بار دیگر سراغ متن متای توضیحات وب سایت ها رفت و مقدار مجاز آن را به همان میزان قبلی یعنی 150 تا 160 کاراکتر بازگردانی کرد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/